9 Aralık 2011 Cuma

1144. Casusluk. 3. MİT Raporu: Sonrası


Kusur var, suç yok

Eski MİT'çi Eymür'ün kendisine yönelik suçlamalarına Ağar'dan yanıt gecikmedi. Suç ve terör örgütlerine hedef gösterildiğini belirten Ağar, 'Kamu hizmetim süresince elbette kusurlarımız olmuştur. Ancak hiçbiri suç çerçevesinde değildir' dedi

10 Aralık 2011 Cumartesi

Eski MİT'çi Mehmet Eymür'ün, faili meçhul cinayetler soruşturması kapsamında verdiği ifadelerle yeniden gündeme gelen dönemin İçişleri Bakanı Mehmet Ağar, dün kameraların karşısına geçti. Malta Köşkü'nde basın toplantısı düzenleyen Ağar, 'Kamu hizmetim süresince elbette kusurlarımız olmuştur. Bunlar hiçbir zaman suç çerçevesinde olmamıştır' dedi. Ağar, şu mesajları verdi:

VİCDANİ AÇIDAN RAHATIM

Çocuk yaşta hayal ettiğim bir makamda, Emniyet Genel Müdürlüğü'nde görev yaptım. Elbette kamu görevinde insanlar hem adli hem idari makamlara hesap vermek zorundadırlar. Önce Allah'a, kendi vicdanına ve tarihe karşı sorumludurlar. Bu şuurla görev yaptım. Vicdan terazime baktığımda rahatım. 15 yıldır kamu görevi dışındayım. Bütün bu zaman zarfında aynı elden aynı dilden aynı kalemden söylenenlerde farklılık yok. Şahsımla ilgili yüksek yargıya taşınmış bir mesele de var. Bütün bunları sineye çeke çeke yolumuza devam ediyoruz. Ancak son dönemde yine aynı ağızdan çıkan meseleler içine parasal birtakım ithamlar söz konusu olunca konuşma ihtiyacı hissettim. Meclis soruşturmasında olağanüstü araştırmalar yapılmıştır. Çok şükür hepsi aklanarak tarafımdan aşılmıştır. İçişleri Bakanıyken kumarhaneleri tek imzayla kapatan biriyim. Her türlü zorluğuna rağmen. Dikkatli yaşam içinde olmasaydık bugüne kadar geçirdiğimiz aşamaları geçemezdik. Eğer hakkımda 24 yıldır devam eden raporlar gerçek olmuş olsaydı 35 yaşında meslekten çıkarılmış olmamız gerekirdi.

GÖREVİMİZİ YAPTIK

Terörle mücadele kolay bir mesele değildir. Geçilen aşamalar, bu işin silah zoruyla Türkiye'ye bir şey kabul ettirilemeyeceğini göstermiştir. Silah patlamadan meselenin çözülmesi kimi memnun etmez. Bugün gelinen Türkiye'de bu aşamalar geride kalmıştır. Dünün şartlarıyla bugünü, bugünün şartlarıyla geçmişi değerlendiremezsiniz. Biz o süreçte üzerimize düşeni yapma gayreti içinde olduk. Kusurumuz olduysa bilerek değildir. Kusurlarımız olmuşsa bunlar kusur çerçevesi içindedir hiçbir zaman suç çerçevesi içinde olmamıştır. Elbette ki bunlara katlanırız. İçim çok dolu paylaşmak istiyorum. Kimse kimseye kanunsuz emir veremez. Verse bile emri alan uygulamaz. Burada yapılan yargılama sürecini olumsuz etkilemeye yönelik, suç ve terör örgütlerine şahsımı hedef göstermektir. Allah'ın verdiği kadar günümüz vardır. Devlet ve millet dışında güveneceğim başka bir şey yoktur. Bunlarla birlikte temel güvencem inancım ve kendimdir. Çocuk yaşımda başladığım memuriyette özellikle maddi konularda çok dikkatli olmuşumdur. Resmi makamlarla her türlü bilgiyi paylaşıyorum devam eden bir yargı süreci var. Ben de çok konuşmak, paylaşmak istiyorum. İçim çok dolu ama devam eden bir yargı süreci var o yüzden sorulara cevap vermeyeceğim.

Eymür, adını vermişti

Eski MİT Kontrterör Daire Başkanı Mehmet Eymür, Ankara'da yürütülen faili meçhul cinayetlerle ilgili soruşturma kapsamında çarpıcı ifadeler vermişti. Eymür, bazı kaçakçılarnı üzerinden o dönem İstanbul Emniyeti'nde görevli olan Mehmet Ağar'ın telefon numarası çıktığını söylemişti. Yaprak TV'nin sahibi Mehmet Ali Yaprak'ın, kaçırıldıktan sonra Ağar'a yüklü miktarda ödeme yaptığı da yine Eymür'ün iddiaları arasındaydı.