13 Aralık 2011 Salı

1172. Casusluk. 3. MİT Raporu: Sonrası


Kozinoğlu 'Eymür'e sorun' demiş

Cezaevinde yaşamını yitiren MİT'çi Kaşif Kozinoğlu'nun avukatlarının hazırladığı, ilk duruşmada mahkemeye sunulan savunma ortaya çıktı. 'Yazılı savunmamdır' ifadesiyle başlayan savunma şöyle: - 34 YIL TERÖRLE MÜCADELE ETTİM: 34 yıldır terörle mücadelede görev yapmış, nişan, rütbe ve takdirname ile ödüllendirilmiş bir devlet görevlisiyim. İddianamede anlatılan suçları işlemedim. Deşifre olmamam gerektiği için medyadan uzak durmağa itina ettim. Ne kadar başarılı olduğum da 'esrarengiz MİT'çi' yaklaşımından ve hiçbir fotoğrafımın basında yayınlanamamış olmasından belli. Oda TV'den elde edilen bilgisayarda bulunan klasörde yer almış dokümandaki belgeleri sağlamam mümkün değil. Sanıklardan hiçbirini tanımam. - GÜLEN OKULUNU KOLLADIM: Gülen'in Rusya ve Özbekistan'daki okullarının kapatılmasıyla ilişkilendirilmeye çalışıldım. İlk kez 1998'de gittiğimde Özbekistan'daki okullar zaten kapatılmıştı. Bu okullarla ilk defa Afganistan'da görev yaparken tanıştım. Özbekistan'da kapatılan okulların müdürü Mustafa Aydın Afganistan'da görevlendirilmişti. Okullara elektrik ve su sağladım. Afganistan'daki hizmetlerimi 2008'in 29 Ekim resepsiyonu sırasında Dışişleri Bakanı Ali Babacan devlet kademesine aktarmıştır. Başbakana brifing de verdim. Oradaki tek Türk okulu olduğundan ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamışımdır. - ÇAKICI VE ÇATLI'YI MİT KULLANDI: Dezenformasyon faaliyetine maruz kalmamın temel sebebi 2004'te yargılaması yapılmış olan Çakıcı davasıdır. Ne Çakıcı'yı, ne Abdullah Çatlı'yı ne de adı geçen diğer şahısları kullanmadım. Bu kişiler benden önce bazı MİT mensupları tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Çiller Özel örgütü diye tanımlanan bir örgütle ilişkili iddialar da yer almaktadır. MİT'te Kontr-Terör merkezinde hiç çalışmadım. Kontr-Terör Merkezi ile ilgili iddiaları savcılığın bana değil bu departmanın o tarihteki başkanı Mehmet Eymür'e sorması gerekirdi.

Mektup 'gizli' kaldı

KOZİNOĞLU'nun ölmeden kısa bir süre önce avukatına yazdığı belirtilen mektup ile el yazısı savunması hakkında savcılığın verdiği gizlilik kararına yapılan itiraz reddedildi.