9 Aralık 2011 Cuma

1145. Kasparov ve Mangala?


Anlaşılan bizim vüzera, Kasparov'a "mangala" oyun seti armağan etmiş.


Kasparov'a 'Mangala'


FATİH projesine, satranç eğitiminin dahil edilmesi üzerine öneriler sunmak üzere Türkiye'ye gelen dünyaca ünlü satranç şampiyonu Garry Kasparov, dün önce TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak'ı ziyaret etti. Altunbaşak, Kasparov ile görüşmeye, satranç tahtasında birkaç hamle yaptıktan sonra başladı.

ÇOCUKLAR YENİ OKULU SEVECEK


Kasparov 'bilgisayar ve insanla satranç oynama arasındaki farkın' sorulması üzerine 'Her zaman iyi hamleyi ararım. Bilgisayara karşı oynarken insanın duygusallığı yoktur, fakat hep iyi ya da iyi olmayan hamleyi yapmakla ilgilidir. Satrancın okullarda ders olarak kabul edilmesiyle ilgili çalışma yürütüyorum. Eski eğitim sistemiyle yeni bilgisayar sisteminin dahil olduğu eğitim sistemi arasında güçlü bir bağ kurabileceğini düşünüyorum' dedi. Kasparov ikinci görüşmesini ise Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer ile yaptı. Dinçer de okul bahçelerinin yeniden tasarımı ile ilgili projelerini hatırlatarak, 'Oyun alanlarına satranç ve geleneksel çocuk oyunlarıyla alakalı bölümler yapılacak'' diye konuştu.