7 Eylül 2011 Çarşamba

613. Günlük yaşam

12. Türkiye'de devletin/kamunun, yeni istihdamda en fazla kadro açtığı alan  eğitim. Ay geçmiyor ki, yeni bir haber okumayalım: 5000 öğretmen ataması yapıldı; iki ay sonra 10 000 öğretmenin daha ataması yapılacak. Kamunun, temel görevlerinden olan eğitim işine, özel kuruluşlar da el atarak bu yükü sırtlıyorlar; hatta, daha geniş olanaklarıyla belki de daha başarılı öğrenciler yetiştiriyorlardır. Bu durumda anormal bir nokta yok. Bugün duyduğum bir havadis beni gerçekten kaygılandırdı. Antalya'da bir özel kolej kapanma noktasına gelmiş ve son dakikada başka bir binaya taşınmış. Nedenlerini sorma fırsatını bulamadım. Antalya'da dört beş tane yeni üniversite açılması beklenirken, bir özel  kolej kapanma noktasına gelmiş. Üstelik eğitim sezonunun açılmasına günler kala.


:(